Jawa 50 typ 20 a 21
Jawa 50 typ 20 a 21 se staly předposlední z dlouhé řady "pionýrů". Karosérie i rám byli shodné s typem 05, ale měli výkonnější motor. Vyráběly se opět jako klasický - typ 20 a sportovní verze typ 21 Sport. Výkon motoru byl 2,6 kW při 6500 ot. za min, kompresní poměr 9,2:1. Poměr benzín:olej činil 30:1. Největší rychlost 60 km/h, (ve dvou 50 km/h), průměrná spotřeba 2,3 l/100 km při zatížení jednou osobou, až 3,2 l/100 km při plném zatížení. Po pár letech výroby se v duchu "modernizace" odebral jeden pístní kroužek (kratší záběh a o "něco" vyšší výkon, avšak podstatně krátkodobější těsnost spojená s výkonem), nová řídítka bez hrazdy, u typu 20 byla původně šroubovicová plynová ručka nahrazena za rychlopal a byla změněna zadní vydlice z silné lisované na trubkovou. Zhruba od roku 1975 se pincek začal stejně jako Mustang značit 220.100 a 221.100 (nevím proč) a karoserie byla zmodernizována (plechy byly bez hliníkových lišt a měly jiný-hranatější tvar). Typ 20 se vyznačoval z počátku solidním výkonem, ale poměrně krátkou životností, měl sice vyšší výkon, ale díky vysokým otáčkám, pozdějii odebraným pístním kroužkem a ne zrovna nejlíp odstupňovanou převodovkou se stal sice poměrně rychlý po rovině(z kopce), ale do kopců byl podstatně horší než předcházející typy.
Jawa 21 Sport
Jawa 20
Komentáře
Přehled komentářů
ahoj reknu ti tato motorka je nej mam rok vyroby 1969 a jezdi jak drak dokonce i ve dvou a to ma seriovy motor proste vse origos asy 5 let stal ve sklepe asy po dedovi v te dobe jak jsem ho nasel tak jsem mnel znicenou 4kolku jak jsem ho videl vytahnul jsem ho seskladal a nakopl na poprve cumel jsem jak puk nyni s nim jezdim snad skoro vsude
poznamka
(tox, 11. 6. 2008 14:08)mohl bys tam dat vice fotek je jich tam malo a nemas tam technicke udaje
skusenosti
(fichtlar, 29. 6. 2011 21:58)